5 najczęściej zadawanych pytań o automaty vendingowe – odpowiadamy!
Automaty vendingowe (wydawcze) BHP to doskonałe rozwiązanie w zakładach pracy, gdzie priorytetem jest zapewnienie pracownikom stałego, a równocześnie łatwego dostępu do środków ochrony indywidualnej, narzędzi czy innych produktów z zakresu BHP. Stanowią doskonałą alternatywę dla magazynu, ułatwiają kontrolę zużycia asortymentu, a równocześnie gwarantują oszczędność zarówno czasu, jak i pieniędzy, gdyż upraszczają procedury wydawcze i nie wymagają zatrudnienia do obsługi dodatkowego pracownika. Są stosunkowo nowym, ale coraz częściej i chętniej wdrażanym w zakładach pracy rozwiązaniem. Aby przybliżyć Państwu zasady działania automatów vendingowych BHP i ułatwić podjęcie decyzji, dziś odpowiadamy na 5 pytań, jakie najczęściej pojawiają się w czasie naszych rozmów z klientami.
1. Jaka jest cena automatu vendingowego BHP?
Ostateczna cena wynajmu/dzierżawy automatu zależy od wyników przeprowadzonego przez nasz zespół audytu. Wykonując go, ustalamy przede wszystkim, jakie produkty BHP mają znajdować się w automacie vendingowym oraz w jakiej ilości (czyli na jak długo ma wystarczyć zapakowany do pełna automat). Istotnym czynnikiem będzie też wielkość zakładu, gdyż również ona przekłada się na zużycie automatu. Na podstawie tych danych przygotowujemy ofertę i szczegółową wycenę. W tym miejscu warto podkreślić, że im większy zakład i im wyższe zużycie produktów BHP, a więc i automatu, tym cena wynajmu automatycznie jest niższa.
2. Kto uzupełnia automaty BHP produktami?
Współpracujemy z zakładami o bardzo różnym charakterze i wszelkie zasady współpracy zawsze dostosowujemy do potrzeb i procedur, jakie panują w każdym z nich. W związku z tym oferujemy Państwu dwie opcje uzupełniania naszych automatów vendingowych:
- Uzupełnianie automatu przez AB Partners – w takiej sytuacji zajmujemy się kompleksową obsługą automatu. Klient i jego pracownicy w zasadzie tylko z niego korzystają, a my dbamy, aby wszystko sprawnie działało i regularnie uzupełniamy urządzenia brakującymi produktami (jest to tzw. outsourcing bhp).
- Uzupełnianie automatu przez klienta – opcja ta jest rzadziej wybierana przez zakłady (współpracujemy zaledwie z kilkoma klientami, którzy zdecydowali się na takie rozwiązanie), jednak jest jak najbardziej możliwa. Najczęściej sięgają po nią zakłady o podwyższonym rygorze sanitarnym, np. zajmujące się produkcją żywności, gdzie osoby z zewnątrz nie mogą swobodnie poruszać się po obiekcie. W takiej sytuacji, aby uprościć proces uzupełniania i uniknąć niepotrzebnych procedur – automat mogą pakować wyznaczeni i odpowiednio przeszkoleni pracownicy klienta.
3. Czy klient musi wymieniać produkty (np. ubrania BHP), których używa do tej pory, aby korzystać z automatów?
W czasie przeprowadzania audytu zawsze weryfikujemy potrzeby klienta, aby maksymalnie dostosować zaproponowane rozwiązania do jego potrzeb i zoptymalizować proces wydawania środków BHP. Zwracamy uwagę m.in. na takie aspekty, jak zużycie stosowanych do tej pory produktów, ich jakość, prawidłowy dobór do zagrożeń występujących na stanowiskach pracy itp. Analizujemy, czy coś wymaga poprawy, dodatkowego dopasowania/dobrania. Dopiero na podstawie tych danych uzupełniamy raport poaudytowy. Jeśli zauważymy, że w zakładzie pojawia się potrzeba wprowadzenia nowych artykułów BHP – proponujemy najlepsze odpowiedniki. Jeżeli jednak klient nie jest zainteresowany wymianą, jak najbardziej może pozostać przy aktualnie używanych produktach.
4. Czy potrzebne są dodatkowe karty do poboru produktów z automatów vendingowych BHP?
Nasz system jest w pełni kompatybilny z systemami obowiązującymi w różnych zakładach pracy. W związku z tym nie ma konieczności tworzenia nowych rozwiązań, używanych tylko i wyłącznie przy automatach. Pracownicy mogą używać do odbioru produktów tych samych kart, których używają np. do “odbijania” czasu pracy.
5. Co w sytuacji, gdy automat nie wyda produktu lub nie będzie działać?
Dysponujemy najmniej awaryjnym automatem do wydawania artykułów BHP na rynku – BiPoint. Dystrybutor wyposażony jest w komputer z zainstalowanym oprogramowaniem zarządzającym, ekran dotykowy i UPS. Samo urządzenie spełnia wszystkie aktualne normy bezpieczeństwa oraz posiada certyfikat CE. Z tego względu problemy z wydawaniem produktów czy usterki sprzętu zdarzają się naprawdę sporadycznie.
Gdyby jednak pojawiły się jakiekolwiek błędy czy awarie – zapewniamy 24h obsługę i możliwość kontaktu z nami w każdym momencie. Nasi klienci otrzymują bezpośredni kontakt do osoby z AB Partners odpowiedzialnej za dany automat. Jeśli nie jesteśmy w stanie danej usterki naprawić zdalnie, wysyłamy do Klienta nasz serwis i w ciągu 24h przywracamy automat vendingowy do sprawności.